سفارش تبلیغ
صبا ویژن
زکات دانش نشر آن است . [امام علی علیه السلام]
شب بارانی من
 
 RSS |خانه |ارتباط با من| درباره من|پارسی بلاگ
»» موسوی بعد از 20 سال در نماز جمعه شرکت کرد !!!!!!!!!!!!!!!!!!!

به نقل از خبر گزاری روایت :

تعداد شرکت کنندگان نماز جمعه این هفته تهران علیرغم دعوت سایت های حامی میر حسین موسوی در داخل وخارج کشور و حتی آموزش اقامه نماز، در حد نماز جمعه های معمولی بود.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس، نماز جمعه این هفته تهران به امامت هاشمی‌رفسنجانی برگزار شد و با حاشیه‌هایی همراه بود:

* در نماز جمعه امروز تهران چهره‌‌هایی چون امامی کاشانی، علی‌اکبر ناطق نوری، مهدی کروبی، حسن روحانی، علی فلاحیان، مجید انصاری، محسن رضایی، میرحسین موسوی، محمد هاشمی، علیخانی، میرمحمدی، باهنر ، مرتضوی و علی رازینی حضور داشتند.

* عدم حضور سیدمحمد خاتمی در نماز جمعه امروز تهران، باعث شکایت حامیان موسوی شده بود، آنها می‌گفتند چرا باید خاتمی در برهه‌های حساس جاخالی دهد.

* حدود 40 زن با چادرهای سبز در نماز جمعه امروز حضور داشتند.

* برخی طرفداران موسوی نماز را به امامت هاشمی اقامه نکردند و فقط تماشاچی نمازگزاران بودند .در هنگام اقامه نماز، تعدادی از حامیان موسوی دست‌های خود را که روبان‌های سبز به آنها بسته شده بود، به بالای سرهای خود برده بودند.

* گرمای حدود 40 درجه هوا باعث شد برخی حامیان موسوی، قبل از اذان ظهر، محل نماز جمعه را ترک کنند.

* حضور خبرنگاران خارجی در اطراف دانشگاه تهران و مصاحبه آنها با حامیان موسوی قابل توجه بود.

* هنگامیکه مجری نماز جمعه از هاشمی‌رفسنجانی برای ایراد خطبه‌های نماز جمعه دعوت کرد، برخی افراد با سوت و کف از هاشمی‌رفسنجانی استقبال کردند و شعارهای «هاشمی‌، هاشمی،‌ حمایتت می‌کنیم» و «هاشمی‌، هاشمی، سکوت کنی،‌خائنی» سر می‌دادند.

* یکی دیگر از نکات نماز جمعه این هفته تهران،‌ حضور نمازجمعه اولی‌ها بود که بعضاً اصول اولیه نماز را نمی‌دانستند و با دیگر نمازگزاران هماهنگی لازم را نداشتند.

* برخی هواداران موسوی در خیابان‌های اطراف نماز جمعه از جمله خیابان‌ انقلاب، قدس و طالقانی حضور داشتند و دائماً شعارهای «الله‌اکبر»، «یاحسین، میرحسین»، «هاشمی زنده باد، موسوی پاینده باد»، «ما اهل کوفه نیستیم، پول بگیریم بایستیم»، « درود بر خمینی، سلام بر موسوی»، «ایرانی می‌میرد؛ ذلت نمی‌پذیرد»، «هاشمی‌، هاشمی،‌ سکوت کنی خائنی»، «مرگ بر روسیه»، «مرگ بر چین» سر می‌دادند. این افراد همچنین تصاویری از مرحوم طالقانی و میرحسین موسوی در دست داشتند.

* برخی از هواداران موسوی که به توصیه های هاشمی گوش نمی کردند، مقابل درب شرقی نماز جمعه حضور داشتند و سرود «یار دبستانی من» را می خواندند.

* برخی از هواداران موسوی که بدنبال تخریب و درگیری و آشوب بودند و از ترس مردم صورت‌های خود را پوشانده بودند، دیگر هواداران موسوی را به شکستن درب دانشگاه و ورود به محوطه این دانشگاه و ایجاد آشوب و بلوا ترغیب می‌کردند. اما تلاش آنها ثمری در پی نداشت.

*محمد هاشمی نیز مچ‌بند سبزی به دست خود بسته بود و دو انگشت خود را به نشانه پیروزی به سمت هواداران موسوی گرفته بود.

*مهدی کروبی از ابتدای سخنرانی پیش از خطبه‌ها در نماز جمعه شرکت و در جایگاه حضور پیدا کرده بودند.

* هادی غفاری و محسن رضایی در بین هواداران موسوی حضور پیدا کردند. برخی افراد مشکوک مهدی کروبی و هادی غفاری را مورد ضرب و شتم قرار دادند.

* هنگام ورود هاشمی‌رفسنجانی به دانشگاه تهران، حامیان موسوی با تجمع مقابل درب دانشگاه مانع ورود هاشمی به دانشگاه شده بودند. به همین دلیل و برای پراکنده کردن این افراد و تسهیل در ورود هاشمی به دانشگاه، نیروی انتظامی گاز اشک‌آوری به سمت این افراد پرتاب کرد و آنها را پراکنده کرد. در این بین ماشین‌های تیم حفاظت هاشمی‌رفسنجانی مورد حمله هواداران موسوی قرار گرفت و صدمه دید.

* از ابتدای سخنان سیدرضا تقوی برخی از هواداران موسوی در قالب تیم‌های 5 و 6 نفره وارد دانشگاه تهران شدند و پس از ورود مچ‌بند‌های سبز خود را به دست گرفته و با علایم و نشانه‌های مشخص به سمت درب اصلی دانشگاه رفتند. این تعداد از هواداران موسوی بعد از دقایقی که جمعیت‌شان به 20 تا 30 نفر رسید، به سمت قسمت‌های شمالی دانشگاه حرکت کردند و در بین راه که با جمعیت نمازگزار نشسته در خیابان روبرو شدند، از آنها نیز درخواست همراهی کردند که با مخالفت نمازگزاران این حرکت ناکام ماند.

* هواداران موسوی در درون دانشگاه تهران که با علایم مشخص قابل شناسایی بودند، در اطراف جایگاه ایستاده بودند و در بین سخنان سیدرضا تقوی به صورت مداوم و با سر دادن شعارهایی در حمایت از موسوی و هاشمی در صدد برهم زدن نظم نماز جمعه بودند. که تقوی بی اعتنا به آنها سخنان خود را ادامه داد.

* با پایان یافتن خطبه‌های هاشمی رفسنجانی، جمعی از حامیان موسوی، مواضع وی را سازشکارانه خواندند.

* برخی حاضران در نماز جمعه به خبرنگار فارس گفتند از دانشجویان دانشگاه آزاد قزوین، گرمسار و ورامین هستند که به نماز جمعه آورده شده‌اند.

* بسیاری از سخنان هاشمی‌رفسنجانی با استقبال هواداران موسوی و شعارهای «الله‌اکبر» و «هاشمی‌، هاشمی، حمایتت می‌کنیم» همراه می‌شد. اظهارات هاشمی مبنی بر اینکه "خداوند تمامی ظالمین را در دنیا و آخرت عقاب کند و همه مظلومین و آنهایی را که در راه حق به ظلم مبتلا می‌شوند، صبر و اجر عنایت کند " با سوت و کف هواداران موسوی مواجه شد، این موضوع در خصوص اظهارات هاشمی در خصوص کشتار مسلمانان در چین نیز تکرار شد و این افراد ضمن کف و سوت زدن، شعار «مرگ بر چین» سر دادند.

* در ابتدای خطبه دوم نماز جمعه، میر حسین موسوی در ساعت 13:35 و با شرایط ویژه حفاظتی وارد دانشگاه تهران شد و از درب مسئولین به جایگاه رفت. در این هنگام برخی از هواداران وی که در آن محوطه حضور داشتند، بدون توجه به سخنان هاشمی‌رفسنجانی شروع به سر دادن شعار «درود بر موسوی» کردند که در مقابل این اقدام، نمازگزاران نیز شعار « مرگ بر منافق» سر دادند. موسوی پس از 20 سال در نماز جمعه شرکت می کرد.

* یکی از فرزندان مهدی کروبی که قصد ورود به جایگاه ویژه مسئولین را داشت به جر و بحث با مسئولین حراست پرداخت و در نهایت نیز اقدام به درگیری فیزیکی کرد که با وساطت مسئولین مربوطه این مساله حل شد.

* در قسمت‌هایی از خطبه‌ها، سخنان هاشمی رفسنجانی با شعارهای مردم برای لحظاتی قطع می‌شد که هاشمی از آنها می‌خواست تا اجازه دهند، خطبه‌های نماز جمعه ادامه دهد.

* هاشمی‌رفسنجانی در بخشی از سخنانش اظهار داشت: "آنچه من می‌فهمم و راه‌حل از آن بیرون می‌آورم این است که اواخر دوران تبلیغات دچار تردید شدیم، یعنی افرادی پیدا شدند که تردید کردند و هر دلیلی اعم از تبلیغات نادرست و یا عمل نادرست صدا و سیما و یا چیزهای دیگر باعث شد بذر تردید در ذهن مردم پیش بی‌آید و ما تردید را بدترین مصیبت می‌دانیم. " که در این لحظه از سخنان هاشمی، هواداران موسوی شعار «الله‌اکبر» سر دادند و هاشمی نیز در واکنش به این شعارهای نمازگزاران اظهار داشت: "اجازه بدهید، من که بهتر از شما می‌گویم. ول کنید. "

* با پایان خطبه دوم و پیش از آغاز نماز وحدت‌بخش جمعه، بیشتر هواداران موسوی که در طول ایراد خطبه‌های نماز جمعه توسط هاشمی‌رفسنجانی، در محوطه دانشگاه ایستاده و با شعارهای خود قصد ایجاد ناآرامی داشتند، بدون اقامه نماز جمعه از دانشگاه تهران خارج شدند.

* جمعی از حامیان موسوی که تعداد آنها حدود 700 نفر بود، پس از پایان نماز جمعه به سمت میدان انقلاب و سپس بلوار کشاورز و میدان ولی‌عصر راهپیمایی کردند.

*زهرا رهنورد به همراه تعدادی از همسر افراد بازداشت شده در آشوب‌های اخیر، در نماز جمعه امروز شرکت داشتند.

* برخی حامیان موسوی از جمعیت اندک هواداران موسوی در نماز جمعه تهران به شدت شاکی بودند.

* پس از پایان خطبه‌های نماز جمعه نمازگزاران،‌ نماز را به امامت هاشمی‌رفسنجانی اقامه کردند. نکته قابل توجه اینجا بود که هواداران موسوی که در خیابان قدس حضور داشتند، بدون اینکه به صفوف نماز اتصال داشته باشند و همچنین در قالب گروه‌های چند نفره و با فاصله‌های زیاد از هم و گاهاً مختلط، نماز خود را خواندند.

* بعد از اقامه نماز جمعه میرحسین موسوی در حالی که با شعارهای «درود بر موسوی» اندک هواداران باقی مانده خود بدرقه می‌شد، در ساعت 14:07 از دانشگاه تهران خارج شد.

* در حالی‌که «حسینی‌بای» یکی از خبرنگاران واحد مرکزی خبر در حال تهیه گزارش و مصاحبه با مردم بود، برخی از هواداران موسوی با بیان موارد و شعارهایی علیه وی و صدا و سیما موجب ناراحتی و بر هم خوردن نظم برنامه وی شدند.

* پس از پایان نماز نیز هواداران موسوی در خیابان‌های اطراف دانشگاه به راهپیمایی پرداخته و در مقابل شعارهای مجری نماز جمعه،‌ شعارهایی از جمله «مرگ بر چین»،‌ «مرگ بر روسیه»، «ما همه سرباز توایم موسوی، گوش به فرمان توایم موسوی» و «هاشمی زنده باد، موسوی پاینده باد» سر می‌دادند.

* تعداد شرکت کنندگان نماز جمعه این هفته تهران علیرغم دعوت سایت های حامی میر حسین موسوی در داخل وخارج کشور و حتی آموزش اقامه نماز، در حد نماز جمعه های معمولی بود. بعنوان مثال جمعیت نماز جمعه در خیابان طالقانی به میدان فلسطین هم نرسید و با این میدان فاصله زیادی داشت. این در حالی است که در نماز چند هفته قبل، جمعیت تا نزدیکی خیابان استاد نجات اللهی حضور داشت.

* سانحه سقوط هواپیما توپولف که در آن 168 نفر از جان خود را از دست دادند از موضوعات مهمی بود که هاشمی رفسنجانی در نماز جمعه امروز به آن اشاره نکرد.



نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » بی تاب ( یکشنبه 88/4/28 :: ساعت 8:31 عصر )
»» دوستت دارم

دردم از یاراست و درمان نیز هم

                                      دل فدای او  شد و جان نیز هم

ای کاش می دونستم چقدر منو دوست داری اصلا منو دوست داری یا اینکه لایق دوست داشتن تو نیستم ؟؟؟؟همیشه و همه جا به یاد توام تو که آنقدر مهربونی که همیشه یک نگاهت آرومم میکنه همه می گن که از تو دوریم اما میدونم که همیشه با منی چون در قلب منی چون همیشه هر کجا که کم می آرم دست مهربون تو حلال مشکلات من است ای زیبا ترین مهربون دنیا بدون که حتی اگه دوستم نداشته باشی اونقدر دوست دارم که حاضرم جونمو قربونت کنم و مطمئن باش یه روز برا رسیدن به تو این کار رو هم میکنم

من که باشم که از آن خاطر عاطر گذرم

                             لطف ها میکنی ای خاک درت تاج سرم



نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » بی تاب ( جمعه 88/4/19 :: ساعت 1:27 صبح )
»» امام رضا دارم می آم

سلام دوستای خوبم من رفتم که برم  خدمت امام رضا برسم برای همتون دعا میکنم امیدوارم قسمت همتون باشه بیاین مشهد و اونجا توی حرم ببینمتون حتما وقتی مشهدم یه سر به وبلاگم میزنم منتظرم باشین تا از حریم حرم دوست با شما در ارتباط باشم



نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » بی تاب ( پنج شنبه 88/4/18 :: ساعت 1:5 صبح )
»» 1بزرگتر از 3 همون طور که یک با یک برابر نیست

از میان جمع شاگردان یکی برخاست،
همیشه یک نفر باید به پا خیزد ...
معلم پای تخته داد می‌زد
صورتش از خشم گلگون بود
و دستانش به زیر پوششی از گرد پنهان بود
ولی ‌آخر کلاسی‌ها،
لواشک بین خود تقسیم می کردند
وان یکی در گوشه ای دیگر «جوانان» را ورق می زد
برای آنکه بی خود های و هو می کرد و با آن شور بی پایان،
تساوی های جبری رانشان می داد
خطی خوانا به روی تخته ای کز ظلمتی تاریک
غمگین بود
تساوی را چنین نوشت: یک با یک برابر است
از میان جمع شاگردان یکی برخاست،
همیشه یک نفر باید به پا خیزد ...
به آرامی سخن سر داد:
تساوی اشتباهی فاحش و محض است.
نگاه بچه ها ناگه به یک سو خیره گشت و
معلم مات بر جا ماند
و او پرسید: اگر یک فرد انسان واحد یک بود
آیا باز یک با یک برابر بود؟
سکوت مدهوشی بود و سئوالی سخت
معلم خشمگین فریاد زد: آری برابر بود
و او با پوزخندی گفت:
اگر یک فرد انسان واحد یک بود
آن که زور و زر به دامن داشت (آقای چیز....)بالا بود و آنکه
قلبی پاک و دستی فاقد زر داشت (دشمن ثروت اندوزی )پایین بود ؟
اگر یک فرد انسان واحد یک بود
آنکه صورت نقره گون، چون قرص مه می داشت بالا بود ؟
وان سیه چرده که می نالید، پایین بود ؟
اگر یک فرد انسان واحد یک بود،
این تساوی زیر و رو می شد
حال می پرسم یک اگر با یک برابر بود
نان و مال مفت خواران از کجا آماده می گردید؟
یا چه کس دیوار چین ها را بنا می کرد؟
یک اگر با یک برابر بود
پس که پشتش زیر بار فقر خم می شد؟
یا که زیر ضربت شلاق له می گشت؟
یک اگر با یک برابر بود
پس چه کس آزادگان را در قفس می کرد؟
معلم ناله آسا گفت:
بچه ها در جزوه های خویش بنویسید:
یک با یک برابر نیست...
                                                                                      خسرو گلسرخی
هرگز یک با یک برابر نیست

یکی مرد است و یک نامرد

آنکه چون دیوانه ای دنبال قدرت هست

و مردم را فنای این ستم  کرد ه است

تمام کوچه ها را غرق غم  کرد ه است

و در او هیچ اثر از رای مردم نیست 

برابر هست  با مردی که خادم هست  ملت را ؟؟؟؟؟

برابر هست  با مردی که بهر حق این ملت داد سر  داده است ؟؟؟؟ 

من هم چون معلم می پذریرم

یک با یک برابر نیست

یکی در این زمانه اهل رادمردی هاست

یکی اهل نبودن اهل نامردی ست

                                                                               بی تاب



نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » بی تاب ( جمعه 88/4/12 :: ساعت 6:39 عصر )
»» لیست کل یادداشت های این وبلاگ

شبی بارانی
ظهور نزدیک است ...
دوست
جدیدترین نتایج توافق تاریخی ژنو رونمایی شد!!!!!
رویکرد فرهنگی دولت روحانی اعتراض علما را در پی داشت
فاطمیه
یا علی ...
پوره .....
مهماندار هوا پیما!!!!
خدا کند که بیایی...
نرمش مقتدرانه
[عناوین آرشیوشده]

>> بازدید امروز: 84
>> بازدید دیروز: 6
>> مجموع بازدیدها: 258582
» درباره من

شب بارانی من
بی تاب
همیشه دنبال یه راه می گردم که به دوست ختم بشه.تا حالا که اشتباه رفتم ... اما امید وارم که هرچه زود تر پیداش کنم ... دردم از یاراست و درمان نیز هم دل فدای او شود و جان نیز هم

» پیوندهای روزانه

معرفت [12]
خط شکن [63]
ایران 313 [105]
کریمان [13]
تمیم [20]
مقام معظم رهبری [63]
صدای شیعه [44]
موعود [71]
پرسه در خیال [139]
نقطه رهایی [94]
ترانک ها را دوست دارم ... [92]
سایت خبری روایت [53]
فدایی سید علی [313]
راه شهیدان 16آذر [133]
تالمات و تاملات یک دانشجو [259]
[آرشیو(25)]

» فهرست موضوعی یادداشت ها
عشق[4] . شیطان پرستی[3] . نامهربونی ها[2] . اسلام[2] . اسلام آورندگان . امام خمینی . امام رضای عزیزم . انتخابات . اهل تسنن . ایران . بهاییت . بوی سیب . بی معرفتی ها . پول بیت المال را چرا صرف ضربه زدن به اسلام میکنید؟ . تروریست . جهاد . چایی . حرفی از دل . خدا -روزمرگی . خستگی ها . داماد . دانشگاه شیراز . دعا . دلتنگی ها . دورویی . سبز اموی ،% عاشورا ، موسوی ، . سفر عشق . سکولار . سوژه اشتباهی . سیاهی کیستی؟ . علی . فرقه ضاله . فرقه ضاله کابالا . قرآن . قوم هبل . کتک . کروبی . ماه رمضان . مخالفت . مناظره . منافقین . مهتاب . مهدی . میرحسین موسوی . میلاد گل بوستان امامت مبارک . نابودی . نسیم بهشتی . نقد سریال شمس العماره . نگاه . ولایت . یلدا . یهود . ..... . آشوب گران . آقای چیز . احمدی نژاد . اسراییل . ظهور . عروس .
» آرشیو مطالب
اردیبهشت 1388
خرداد 1388
تیر 1388
مرداد 1388
شهریور 1388
مهر 1388
آبان 1388
آذر 1388
دی 1388
دی 88
بهمن 88
اسفند 88
اردیبهشت 89
خرداد 89
مهر 89
شهریور 89
مرداد 89
تیر 89
آبان 89
آذر 89
اسفند 89
فروردین 90
اردیبهشت 90
مهر 90
آبان 90
بهمن 90
فروردین 91
اسفند 90
اردیبهشت 91
خرداد 91
مرداد 91
شهریور 91
مهر 91
آبان 91
آذر 91
دی 91
بهمن 91
اسفند 91
فروردین 92
اردیبهشت 92
خرداد 92
تیر 92
مرداد 92
شهریور 92

» لوگوی وبلاگ


» لینک دوستان
در انتظار آفتاب
upturn یعنی تغییر مطلوب
بوستــــــان ادب و عرفــان قـــــــرآن
آسمون آبی چهاربرج
ایران
سلام آقاجان
عمارمیاندواب
کشکول
نقاشی های الیکا یحیایی
سلطان آباد قره باغ
فرهنگی
*(حرفهای نگفته)*
vagte raftan
*...بانو...*
صداقت

» صفحات اختصاصی
صهیونیسم مکنده خون جهان

» لوگوی لینک دوستان















» طراح قالب