سفارش تبلیغ
صبا ویژن
سخن در بند توست تا بر زبانش نرانى و چون گفتى‏اش تو در بند آنى ، پس زبانت را چنان نگهدار که درمت را و دینار . چه بسا سخنى که نعمتى را ربود و نقمتى را جلب نمود . [نهج البلاغه]
شب بارانی من
 
 RSS |خانه |ارتباط با من| درباره من|پارسی بلاگ
»» شیطان پرستی را بهتر بشناسیم

شیعه  - شیطان پرستی جدید به خدایی اعتقاد ندارد و شیطان را تنها نوعی کهن نماد ( archetype ) می داند و انسانها را تنها در برابر خود مسئول میداند و اعتقاد دارد که انسان به تنهایی می تواند راه درست و غلط را تشخیص دهد به همین دلیل هم این اعتقاد بیشتر به عنوان یک اعتقاد فلسفی شناخته می شود .
شیطان در این اعتقاد نماد نیروی تاریکی طبیعت ، طبیعت شهوانی ، مرگ ، بهترین نشانه قدرت و ضدمذهب بودن است.
این اعتقاد دارای شاخه های متعددی است اما می توان گفت جز یکی دو نوع آن همگی دارای اصول زیر می باشند:
Atheism - : خدایی در شیطان پرستی وجود ندارد.
Not dualistic - : روح و جسم غیرقابل دیدن هستند و هیچ جنگی بین عالم خیر و شر وجود ندارد.
Autodeists - : خود پرستی ، خدایی جز خود انسان وجود ندارد و هر انسانی خود یک خداست.
Materialistic - : اعتقاد به اصالت ماده
- وابسته به راه چپ بودن در برابر راه راست که راه خدایی است .
- ضد مذهب بودن خصوصا مذاهبی که اعتقاد به زندگی پس از مرگ دارند.
- عدم پرستش شیطان زیرا شیطان جسم نیست و وجود خارجی ندارد.
- اعتقاد به استفاده از لذت در حد اعلای آن زیرا تمام خوشی دنیایی است و این خوشی ها خصوصا لذات جنسی پتانسیل لازم را برای کارهای روزانه آماده می کنند و به هر شکلی انجام آنها لازم و ضروری است .
«انواع شیطان پرستی»
1- شیطان پرستی فلسفی Philosophical Satanism :    
این شیطان پرستی توسط Anton Szandor LaVey همان بوجود آورنده انجیل شیطانی satanic bible و کلیسای شیطان ( البته کلیسای شیطان قرن ها قبل از وی در قرون وسطا نیز وجود داشته است.) ایجاد شده است ومراسم آنها شبیه مراسم جادوگری کراولی می باشد.
لاوی این نوع شیطان پرستی را تحت تاثیر افکار آلیستر کراولی ، نیچه ، رند، مارکوس دی سید ، ویندهام لویس ، چارلز داروین ، مارک تواین و دیگران ایجاد کرده است.
در شیطان پرستی لاوی شیطان نیروی مثبت است و در مقابل آن اعمال خدایی کلیسا مورد تمسخر قرار می گیرد و اعمال دنیوی در مقامی بالا فرض میشوند.
2- شیطان پرستی دینی Religious Satanism : 
این نوع شیطان پرستی شبیه شیطان پرستی آنتون لاوی است اما با این تفاوت که در این نوع، شیطان نوعی جنبه خدایی و متافیزیکی دارد و این جنبه برداشته شده از ادیان ابراهیمی ، افسانه ها ، آیین های متفاوت ، و یا صرفا ساخته شده ذهن پیروان آن می باشد.
ممکن است پیروان این دین به یک خدا یا خدایان متعددی اعتقاد داشته باشند که این خدایان گه گاه برگرفته شده از خدایان مصر و یونان و بین النهرین می باشند.
گاه خدای آنها همان فرشته رانده شده درگاه خدا می باشد که آنها اعتقاد دارند که طغیان او در برابر خدا کاملا درست بوده است و حتی برخی از آنها اعتقاد دارند فرشتگان دیگر با بدگویی او نزد خدا موجب رانده شدن او شدند کلا این گروه به آزادی فکر و عمل و بالا بردن خود به هر وسیله ای مانند جادو اعتقاد دارند.
این گروه بر اساس آیه ای از تورات که در آن اشاره شده خدا به انسان اجازه استفاده از میوه درخت دانایی را نداد تا چشمانش باز گردد و خوب و بد را ببیند و خود تبدیل به خدا شود وی را عامل آگاهی انسانها می دانند و انسان را از پرستش خدایی که مانع آگاهی و پیشرفت انسانهاست بر حذر می دارند و انسان را برای شناخت مسیر درست کامل می بینند و همچنین خدای مورد پرستش بشر را خدایی ظالم می دانند که چند بار در طول تاریخ ظلمهای بزرگی به انسانها کرده است.
3- شیطان پرستی گوتیک Gothic Satanism :  
این نوع شیطان پرستی همان شیطان پرستی است که در عصر سلطه کلیسا بوجود آمده بود . در این نوع شیطان پرستی گفته می شود که کودک خواری ، قربانی کردن دختران ، بزکشی و تمام کارها و اعمال ضد کلیسا را انجام می دادند.
شیطان پرستی دارای نزدیکی زیادی به جادوگری می باشد و دنیای آن پر از افسانه های گوناگون ، شیاطین متعدد و افراد مختلف خصوصا جادوگران در ارتباط با آنهاست که بیشتر تصور می شود این افسانه ها توسط کاتولیک ها ساخته شده باشد. در دنیای امروز هم کشورهای مختلفی دارای کلیسای شیطان هستند مانند کشورهای امریکا ؛‌ انگلیس و آلمان و همچنین چین و بر خلاف ادعای شیطان پرستان جدید که بر اساس متون انجیل شیطانی بر عدم کودک آزاری و آزار حیوانات پافشاری می کنند اما وحشتناک ترین اعمال توسط آنها تنها برای مقابله با دستورات الهی انجام می شود .

بلک متال Darkthrone ، مریلین مانسن ، نیروانا ، آنتون لاوی، کلیسای شیطان ، satanic bible ، آدم خواری ، skull-n-bone .... احتمالا حداقل یکی از این کلمات تا الان به گوشتون خورده ، آدمهای زیادی رو هم دیدین که خودشونو طرفدار این آدما و گروهها میدونن! موسیقی هاشون رو گوش میدن ، گه گاه لباس های عجیب غریب می پوشند ، علامتهای خاصی بین خودشون دارند و به قول خودشون یه جورایی تیریپ خفن میزنند!
از اینا که بگذریم حتما زیاد هم شنیدید که در فلان کشور یه عده شیطان پرست یه آدم رو تیکه تیکه کردن یا خوردن یا فلان جنایت رو انجام دادن .
***
شیطان پرستی یکی از اعتقاداتی است که برخی به آن پیشینه هزاران ساله میدهند و دلیل آن را نیز پرستش هر موجود دارای قدرت توسط مردمان هزاران سال پیش و یا در نظر گرفتن دو خدای ضدهم یعنی خدای خیر و شر میدانند از میان آن گروه ها میتوان به فرقه یزیدیان که عموما در کردستان عراق میباشند اشاره کرد که شیطان را ملک طاووس می دانند و برای آن اجر و قرب زیادی قائل اند و حتی مراسم حجی نیز درلالش واقع در کردستان عراق دارند و طبق گفته برخی آیین خشنی ندارند و حیوانات را در مراسمشان قربانی می کنند و یا شیطان پرستان اقوام بدوی که برای خدای شر(شیطان) قربانی انسانی نیز هدیه می دادند.
  سید مجید طاهری


نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » بی تاب ( چهارشنبه 88/10/30 :: ساعت 6:0 عصر )
»» چند تا شعر زیبا و دلنشین از سید حمید رضا برقعه ای

یا حبیب الباکین

یک بند از ترجیع بندی علوی

 

زخمی ام التیام می خواهم

التیام از امام می خواهم

السلام وعلیک یا ساقی

من علیک السلام می خواهم

مستی ام را بیا دوچندان کن

جام می پشت جام می خواهم

گاه گاهی کمی جنون دارم

من جنونی مدام می خواهم

تا بگردم کمی به دور سرت

طوف بیت الحرام می خواهم

لحظه مرگ چشم در راهم

از تو حسن ختام می خواهم

در نجف سینه بی قرار از عشق

گفت لایمکن الفرار از عشق

 

به نام عشق 

«قتل الله قوماْ قتلوک»

 

...ناگهان قلب حرم وا شد و یک مرد جوان

مثل تیری که رها می شود از دست کمان

خسته از ماندن و آماده رفتن شده بود

بعد یک عمر رها از قفس تن شده بود

مست از کام پدر بود و لبش سوخته بود

مست می آمد و رخساره برافروخته بود

روح او از همه دل کنده ، به او دل بسته

بر تنش دست یدالله حمایل بسته

بی خود از خود ، به خدا با دل و جان می آمد

زیر شمشیر غمش رقص کنان می آمد

یاعلی گفت که بر پا بکند محشر را

آمده باز هم از جا بکند خیبر را

آمد ، آمد به تماشا بکشد دیدن را

معنی جمله در پوست نگنجیدن را

بی امان دور خدا مرد جوان می چرخید

زیرپایش همه کون و مکان می چرخید

بارها از دل شب یک تنه بیرون آمد

رفت از میسره از میمنه بیرون آمد

آن طرف محو تماشای علی حضرت ماه

گفت:لاحول ولاقوه الابالله

مست از کام پدر، زاده لیلا ، مجنون

به تماشای جنونش همه دنیا مجنون

آه در مثنوی ام آینه حیرت زده است

بیت در بیت خدا واژه به وجد آمده است

رفتی از خویش ، که از خویش به وحدت برسی

پسرم! چند قدم مانده به بعثت برسی

نفس نیزه و شمشیر و سپر بند آمد

به تماشای نبرد تو خداوند آمد

با همان حکم که قرآن خدا جان من است

آیه در آیه رجزهای تو قرآن من است

ناگهان گرد و غبار خطر آرام نشست

دیدمت خرم و خندان قدح باده به دست

آه آیینه در آیینه عجب تصویری

داری از دست خودت جام بلا می گیری

زخم ها با تو چه کردند ؟جوان تر شده ای

به خدا بیش تر از پیش پیمبر شده ای

پدرت آمده در سینه تلاطم دارد

از لبت خواهش یک جرعه تبسم دارد

غرق خون هستی و برخواسته آه از بابا

آه ، لب واکن و انگور بخواه از بابا*

گوش کن خواهرم از سمت حرم می آید

با فغان پسرم وا پسرم می آید

باز هم عطر گل یاس به گیسو داری

ولی اینبارچرا دست به پهلو داری؟!

کربلا کوچه ندارد همه جایش دشت است

یاس در یاس مگر مادر من برگشته است؟!

مثل آیینهء در خاک مکدر شده ای

چشم من تار شده ؟یا تو مکرر شده ای؟!

من تو را در همه کرب و بلا می بینم

هر کجا می نگرم جسم تو را می بینم

ارباْ اربا شده چون برگ خزان می ریزی

کاش می شد که تو با معجزه ای برخیزی

مانده ام خیره به جسمت که چه راهی دارم

باید انگار تو را بین عبا بگذارم

باید انگار تو را بین عبایم ببرم

تا که شش گوشه شود با تو ضریحم پسرم...

 



نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » بی تاب ( یکشنبه 88/10/27 :: ساعت 8:0 عصر )
»» اصلیترین تابلوهای شیطانپرستی در دانشگاهها

اصلی‌ترین تابلوهای شیطان‌پرستی در دانشگاه‌ها چاپ پست الکترونیکی
?? دی ????
معاون فرهنگی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاهها گزارشاتی هر چند خرد و پراکنده درباره ظهور شیطان پرستی در برخی فضاهای دانشگاهی را تایید کرد و با طرح انتقاد نسبت به مدیران برخی دانشگاهها خواستار رصد پدیده هایی از جنس شیطان پرستی شد.

حجت الاسلام داوود رنجبران در گفتگو با خبرنگار مهر درباره کم و کیف "پدیده شیطان پرستی در دانشگاهها" گفت: درباره مبحث شیطان پرستی در خوابگاههای دانشجویی به صورت بسیار خرد گزارشات بسیار پراکنده ای داشته ایم که این گزارشات آن قدر جدی نیستند که بگوییم جریانی در این حوزه در دانشگاهها شکل گرفته است.

وی افزود: خوشبختانه جریان غالب در دانشگاهها همان فضای خوبی است که دانشجویان ارزشی آن را شکل می دهند. افرادی نیز که به دنبال پدیده هایی مانند شیطان پرستی می روند مانند میکروب و ویروس هایی هستند که در سطح جامعه پراکنده شده اند و ممکن است در هر جایی حضور داشته باشند.

معاون فرهنگی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاهها خاطرنشان کرد: برخی گزارشات خرد و پراکنده درباره ظهور شیطان پرستی در برخی فضاهای دانشگاهی دلیل بر این نمی شود که بگوییم دانشگاهها به این سمت و سو تمایل پیدا کرده اند اما جای نگرانی نیز وجود دارد و باید با برنامه ریزی نسبت به این مسئله برخورد صورت گیرد.

نوع شیطان پرستی در برخی دانشگاهها

رنجبران با بیان اینکه در سطح دانشگاهها در مقیاسی کوچکتر نسبت به جامعه با پدیده شیطان پرستی روبرو هستیم به مهر گفت: چیزی که در سطح دانشگاهها به صورت بسیار محدود اتفاق افتاده حضور بخشی از این افراد با نمادهایشان در سطح برخی دانشگاههای خاص است.

به گفته رنجبران، حضور شیطان پرستی در کشور در قالب حضور نمادهای شیطان پرستی است که این نمادها در حوزه لباس، موسیقی، رفتارهای اجتماعی، فیلم، آلات تزئینی مانند انگشتر و حلقه های گوشواره ای، خوراکی های غیر مجاز و ... قابل یافت است.

معاون فرهنگی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاهها به مهر گفت: اگر از افراد استفاده کننده از نمادهای شیطان پرستی سئوال شود که آیا مبانی اعتقادی شیطان پرستی را با فکر، تامل و تعقل بررسی و انتخاب کرده اند بسیاری از آنها پاسخ منفی می دهند. لباس هایی که دنباله روهای شیطان پرستی می پوشند حکایت از یک نوع جهان بینی می کند اما کسی که آنها را می پوشد آیا آن جهان بینی را قبول دارد یا خیر. برای پاسخ به این سئوال هنوز جای تامل است و نمی توان قاطعانه گفت در کشور ما برخی آگاهانه به دنبال نمادهای شیطان پرستی رفته اند.

وی افزود: افرادی که در کشور ما از نمادهای شیطان پرستی استفاده می کنند خیلی به مبانی آن توجه ندارند و صرفا بخاطر اینکه امر جدیدی است به سوی این نمادها تمایل پیدا کرده و حتی به عنوان پدیده جدیدی که تحت عنوان یک "مد" وارد کشور شده است تبلیغ و توصیه نیز می کنند. از طرفی آن قدر این نمادها در برخی حوزه ها به طور مخفیانه و در عین حال گسترده وارد کشور می شود که بسیاری افراد متوجه نیستند که نمادهای شیطان پرستی را با خود حمل می کنند و متوجه نیستند که دارند مشوق بسیاری از افرادی می شوند که با سوداگری این وسایل را وارد کشور می کنند.

اجاره سالن در چند دانشگاه به شیطان پرستها

معاون فرهنگی نهاد نمایندگی رهبر معظم انقلاب در دانشگاهها درباره نتایج برخی بررسیها درباره نحوه حضور عوامل شیطان پرستی در دانشگاهها به مهر گفت: بررسیها نشان می دهند که بخشی از افرادی که خود را دنباله روی شیطان پرستی می دانند در قالب گروههای موسیقی برای اجاره کردن تالارها و فضاهای داخل دانشگاه با برخی مدیران دانشگاه هماهنگی کرده و از این محیط ها استفاده کرده و برنامه موسیقی ترتیب داده و هوادارانشان نیز در این برنامه ها حضور پیدا کرده اند.

وی افزود: مدیری که چنین سالنی را در اختیار یک گروه موسیقی خارج دانشگاه قرار داده است قطعا آگاه نبوده که سالن را به یک گروه شیطان پرست اجاره می دهد. اگر می دانست هرگز چنین کاری نمی کرد. لذا مدیران دانشگاهها باید نسبت به این موارد آگاه باشند اما متاسفانه این اتفاق در چند دانشگاه کشور رخ داده است. البته سعی شد اطلاع رسانی لازم در این زمینه صورت گیرد و حساسیت لازم نسبت به پدیده شیطان پرستی برای مدیران دانشگاهها بوجود آید.

حجت الاسلام رنجبران تاکید کرد: وقتی به مسئله شیطان پرستی توجه نکنیم شاهد خواهیم بود که این گروهها می آیند و در دانشگاههای معتبر کشور با اجاره کردن سالن های آمفی تئاتر اقدام به جمع آوری افراد و گروهها و هوادارانشان می کنند. این جای نگرانی دارد. البته با رویکرد خوبی که وزارت علوم و دستگاههای آموزش عالی کشور و به واسطه هماهنگی خوبی که بین این مجموعه ها وجود دارد می توان با این بحث ها مقابله کرد و نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاهها نیز در این زمینه کمک می کند.

معاون فرهنگی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاهها خاطرنشان کرد: تصور می کنیم اگر این مباحث به طور جدی روی میز قرار گیرد و وضعیت دانشگاهها را در این مباحث رصد کنیم می توانیم نتایج مناسبی را برای رفع این معضلات بگیریم.

متولیان فرهنگی کشور نباید از شیطان پرستی غافل باشند

وی خطاب به متولیان فرهنگی کشور تاکید کرد: متولیان فرهنگی در کشور نباید از آسیبهای فرهنگی مطرح غافل باشند. شیطان پرستی در کشور ما یک آسیب فرهنگی است. حتی یک فرهنگ هم نیست که بخواهیم به طور جدی درباره اش صحبت کنیم چرا که یک فرهنگ عمومی در کشور نشده و در حد یک آسیب فرهنگ است بنابراین آنقدر مهم نیست که بر روی آن سرمایه گذاری جدی کنیم. اما این به معنای غفلت از آن نیز نیست چرا که این حوزه می تواند برای طیف خاصی در جامعه جوان کشورمان بسیار ضربه زننده باشد.

رنجبران افزود: پدیده هایی مانند شیطان پرستی پدیده هایی جدید هستند و به این سادگی نیز شناخته نمی شوند. خانواده ها و حتی متخصصان و اهل فن نیز اطلاع کافی از آن ندارند. بنابراین در وهله اول باید نخبگان جامعه نسبت به آن آگاهی پیدا کنند. در فضای عمومی، اساتید در حوزه ها و دانشگاهها، افراد موثر و خواص جامعه باید نسبت به این پدیده به اندازه خودش آشنایی و اطلاعات کافی داشته باشند. خانواده ها باید نسبت به این مسئله آگاهی پیدا کنند و فیلم، موسیقی یا یک بازی رایانه ای که استفاده می کنند را بررسی کنند و به فرزندان هشدارهای لازم را بدهند.

به اعتقاد معاون فرهنگی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاهها، در سطح آموزش و پرورش باید معلمان و مدیران مدارس نسبت به مسائلی از قبیل نمادهای شیطان پرستی آگاهی لازم را داشته باشند و سعی کنند جوانها به این سمت و سو کشیده نشوند.

آموزش شیطان پرستی در برخی فیلمهای صدا وسیما

رنجبران خواستار دقت بیشتر رسانه ملی و سایر رسانه های کشور در عرضه محصولات فرهنگی شد و به مهر گفت: در بسیاری موارد فیلم هایی که در صدا و سیما پخش می شود شیطان پرستی آموزش داده می شود و آن فردی که ناظر پخش این فیلم است متوجه نیست که یکی از مراسمات شیطان پرستی را به جامعه تحویل می دهد.

معاون فرهنگی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاهها تاکید کرد: افرادی که به دنبال نمادهای شیطان پرستی رفته اند در یک مرحله سعی کرده اند به حالت تفننی وارد این فضا شوند اما این فضا به حالت تفننی خلاصه نمی شود چرا که اگر کنترل نشود به حوزه رفتارهای اجتماعی سرایت می کند و از حوزه رفتارهای اجتماعی به عرصه پذیرش جهان بینی می رسد.

موسیقی یکی از اصلی ترین تابلوهایی شیطان پرستان در کشور است

رنجبران افزود: یکی از اصلی ترین تابلوهایی که شیطان پرستان در کشور ما دارند موسیقی هایی است که استفاده می کنند که یکی از اصلی ترین این موسیقی ها Black Metal است و نماد آنها است که یک جهان بینی در پشت سر آن وجود دارد و مفاهیمی را ترویج می کند. این موسیقی تنها ابزاری است که بسیاری از افراد در کشور ما به آن توجه دارند و دارند به سمت آن تمایل پیدا می کنند. این درحالی است که شاید این موسیقی را بسیاری از جوانان کشور نمی شناسند لذا باید به مبانی موسیقی از حیث جهان بینی نیز توجه شود.

وی در بخش دیگری از سخنانش تاکید کرد: شیطان پرستی در کشورمان به نحوی که در غرب وجود دارد نیست هر چند که نماد و رفتارش را تا یک حدی داریم. باید نگران باشیم چرا که اگر این مباحث به طور جدی نقد و بررسی و ریشه یابی نشوند و به علل بوجود آمدن و گسترش آن در سطح جامعه توجه نشوند دچار مشکل می شویم.


نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » بی تاب ( شنبه 88/10/26 :: ساعت 8:34 عصر )
»» نا گفته هایی از بهاییت

به گزار